پزشکی و سلامت

  • ۰
  • ۰

روش های بهینه سازی URL مناسب

لینک ها رابطه دهنده هی صفحات ایجاد شده در طراحی وبسایت ما هستند یکی دیگر از نکاتی که در سئو و بهینه سازی آدرس صفحات سایت می بایست رعایت بکنید هر چه آسان تر کردن ساختار صفحات وب قابل شناسایی کردن آن ها برای فرد ان است بهینه سازی URL یکی ازخیلی مهم ترین و مهم ترین مؤلفه های سئو است ؛ در بسیاری از وب سایت ها به دلیل ی مناسب نبودن URL ها شما از آنها سر در نمی آورید. در زیر به دستور العمل هایی جهت ایجاد seo URL مناسب می پردازیم:URL های استاتیک جهت سئو مناسب

URL های داینامیک توسط سرورهای وب سیسـتم های مدیریت محتوا ایجاد می شوند در آنها از علامت پرسش (؟)، علامت جمع یا (+) یا مساوی (=) استفاده می شود؛ پس خوب است از آنها استفاده نکنید.
از آنجایی که آنها ویِژگزینشه محتوای شما نیستند، به یاد داشتن آن سخت خواهد بود چون محتوای صفحه را توصیف نمی کنند، پس نرخ کلیک را پایین می آورند.
URL را کوتاه و آسان بنویسید.


به منظور بهینه سازی URL از کلمات پارامترهای کوتاه استفاده بکنید . به گفته گوگــل URL های پیچیده با پارامترهای گوناگون برای ربات ها مساله زا خواهد بود. چرا که تعداد زیاد ی URLغیر ضروری تولید می شود که به محتواهای مشابه یکسان در سایت شما اشاره دارد. آسان بودن کوتاه بودنURL به راحتی به حفظ و اشتراک گذاری آن یاری می نماید و طراحی URL بایستی طوری باشد که بتوانید تنها از روی آن محتوای داخـل صفحه را به درستی پیش بینی کنی .و به منظور بازبینی سئو و سئو URL هرچه تعداد کاراکتر کمتر باشد، URL خوب است .در URL از کلمات کلیدی استفاده بکنید

اگر شما قصد دارید که با کلمه کلیدی سایت خود را رتبه بندی بکنید ، نه تنها در خود صفحه، بلکه باید در ساختار URL هم از آن مصرف بکنید . با کیفیت ترین کلمات کلیدی آنهایی می باشند که مرتبط و خاصند. از کلمات کلیدی گمراه کننده استفاده نکنید زیرا که ترافیک مهم سایت شما را در صفحه غلط جمع می نماید ، همین طور کلمه کلیدی را فقط به محتوای صفحه وابسته نکنید زیرا که رنکینگ صفحه را پایین می آورد.

از حروف بزرگ استفاده نکنید

از حروف کوچک در URL استفاده بکنید زیرا فرد وب وب سایت شما گیج نمی شود البته اگر چه شما می توانید در هر آدرسی نیز از کلمات بزرگ و هم از کلمات کوچک مصرف بکنید ولی URL ها به کلمات بزرگ گوچک حساس هستند استفاده از کلمات بزرگ ممکن است تمام چیز را خراب نماید . اکثر کاربر ان زمان ی می خواهند آدرس صفحات ایمیل را وارد کنند، از کلمات کوچک استفاده میکنند. پس خوب است که در ساختار URL از کلمات کوچک استفاده بکنید .

عدم جایدهی در فولدرهای توددرتو

سعی نمایید صفحات را در طراحی وب سایت خود، در Root اصلی جایدهی نمایید.استفاده از فولدرهای تودرتو نجوه نامناسبی جهت آدرس دهی است .

مصرف از خط فاصله

گوگل توصیه می دهد چنانچه از عبارات ی که حاوی چند کلمه گوناگون است مصرف می بکنید ، آنها را با استفاده از خط فاصله (-) جدا بکنید . به عنوان مثال به جای webgesign h ازweb-design استفاده بکنید . هر چند استفاده از کلمات به هم چسبیده مشکلی ایجاد نمی نماید ولی خوبتر است که به پیشنهاد گوگــل کلمات خود را با مصرف از خط فاصله جدا کنیم تا پردازش آن جهت فرد ان کرولرها آسان باشد.

​طراحی سایت

روش های سئو URLبه کارنبردنUnderline

اگر می خواهید بین کلمه های مصرف شده در URL جهت خوانا بودن، فاصله ای ایجاد بکنید خوب است آن را با مصرف از dashes یا hyphens, انجام دهید. این نکته ی خیلی مهمی است که می بایست رعایت بکنید چرا که موتور جستجوگر گـوگل در الگوریتم های این مورد را مورد ارزیابی قرار می دهد.

لینک ندادن چند لینک URL به محتوا و مطلب

چنانچه به هر ی می خواهید URL را عوض بکنید باید این نکته را به یاد داشته باشید که گـوگل قبلا صفحه ای را با عنوان URL قبلی ایندکس کرده است و یا ازبقیه سایت ها به آن URL لینک داده شده است. چنانچه شما URL را تغییر دهید فرد ی که به آن صفحه مراجعه می نماید با صفحه ای خالی مواجه خواهد شد و این رتبه بندی شما را پایین خواهد آورد بالطبع در سئو وبسایت شما هم تاثیر بدی خواهد گذاشت. به راحتی شما می توانید با اضافه کردن 301 redirect از URL قبلی به URL این مساله را برطرف بکنید

  • ۹۵/۰۴/۲۴
  • امید جهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی