پزشکی و سلامت

  • ۰
  • ۰

نکاتی با اهمیت جهت انتخاب عطر مناسب شما

چگونه عطری مناسب گزینش کنیم؟
انتخاب عطر یکی از پیچیده ترین خریدهای شاید . دیدن تعداد زیاد ی عطر یکجا بوییدن انواع آن خرید، فرد را گمراه می نماید .
عطر مناسب


خرید عطر

عطر مناسب

ممکن است شما با این مساله مواجه شده باشید. برخی وقتها اوقات پیش می آید که بعد از خرید عطر متذکر می شوید این، آن چیزی که می خواستید نیست یا شاید از پخش بوی بالایی برخوردار نباشد.

راز ماندگاری عطرها

گزینش عطر یکی از پیچیده ترین خریدهای احتمالا . دیدن تعداد زیاد ی عطر یکجا و بوییدن انواع آن زمان خرید، واقعا شخص را گمراه می نماید . شاید شما با این مساله مواجه شده باشید.

گاهی اوقات پیش می آید که بعد از خرید عطر متذکر می شوید این، آن چیزی که می خواستید نیست یا شاید از پخش بوی بالایی برخوردار نباشد ماندگاری آن کم باشد ولی فراموش نکنید هرکاری فوت و فن ویِژگزینشه خودش را دارد. زمان گزینش عطر بایستی مد نظر داشته باشید که مارک عطر دلیل بر معطر بودنش نیست.

اندکی صبـر کنید

همشه خرید عطر، ابتدا آن را تست بکنید ولی عجله نکنید مدتی صبـر کنید چون ویژگی عطرها این است که بعد از چند دقیقه بوی آن ها مفرق خواهدشد؛ آزمایش بوی اولیه بوی نهایی.

بوی اولیه، بویی است که عطر در همان لحظه دارد و بوی نهایی که اصل کاری همین است، بویی است که بعد از چند دقیقه معلوم می شود. عطر را حتمـا روی پوست خود تست بکنید .

زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته شود، ایجاد بوی مفرق ی خواهدکرد با این کار، انتخاب بهتری خواهید داشت. حواس تان باشد که بیش از دو یا سه نوع عطر را وقت خرید تست نکنید، چون بوها مخلوط شده و نمی توانید گزینش درستی داشته باشید.

مراقبت از عطر

برای آنکه عطر سالم بماند، آن را در دمای بسیار زیاد پایین نگه ندارید. عطر می بایست جایی دور از نور خورشید در مکانی تاریک نگه داشته شود. اما رایحه عطر به مرور زمان تغییر می نماید کمتر می شود.

عطر و فصل

سعی بکنید عطر خود را متناسب با فصل گزینش بکنید . در فصول سرد از رایحه های ملایم مصرف بکنید زیرا در این زمان عطرها ثبات بیشتر دارند در فصل تابستان و گرم، رایحه های تند را گزینش بکنید .

ماندگاری عطر

جهت ماندگاری رایحه عطر، آن را چندین بار استفاده بکنید . پس مدت بسیاری از بوی آن لذت خواهیدبرد.

برای پخش مناسب بوی عطر، همیشه آن را در جاهایی از بدن که نبض دارد بزنید؛ نقاطی که جریان خون قوی و پوست گرم تر از دیگر نقاط بدن است مانند: مچ دست، پشت گوش، قفسه سینه، گردن، پشت زانوها و درون آرنج ها. ضمن این که به میزان روغن موجود در عطر مد نظر داشته باشید ، عطری که روغن زیادتری است، گـران تر ماندگارتر است.

قوی ترین عطرها دارای حداقل 22 درصد روغن است باید از این نوع عطرها به میزان کم مصرف شود، چون بسیار زیاد قوی است.

بهتر است عطر را در هوای رو به روی خود اسپری کرده و از آن عبور بکنید . با این کار عطر به طور یکنواخت روی بدن شما می نشیند.

به عطر اعتماد داشته باشید. شیشه عطر یا ادکلن را روی خود خالی نکنید. تنها یک یا دو پاف از عطر کافی است. میزان کمی از آن مصرف بکنید ولی به یاد داشته باشید که بعد از استعمال قرارگرفتن در معرف آفتـاب ، منجر به کم شدن رایحه می شود.

1- پوست سالم ارتقا بوی عطر

یکی از رموز استفاده خوب از محصولات آرایشی قشنگ یی، پوست سالم است. قبل از مصرف از عطر بایستی پوست را تمیـز بشویید. چنانچه بوی بدن شما به شکلی است که تاثیر عطر را از بین می برد قبل از به کار بردن عطر از محصولات بهداشتی مناسب مصرف نماید .

بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی پوشاند، بلکه آن را افزایش می دهد. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می برد و باعث می شود که رایحه عطر به بهتر ی بدن شما را معطر نماید .

دقت بکنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضدعرق استفاده کرده اید، به کار نبرید.

قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روگیم بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.

2- ایجاد رطوبت جهت ماندگاری عطر

عطرها در محیط مرطوب ماندگاری زیادتری دارند. قبل از استفاده از عطر، ابتدا حالت پوست خود را بررسی بکنید ؛ آیا پوسته پوسته و خشک است یا مرطوب و سلامت است. از مرطوب کننده برای پوست خشک تان مصرف بکنید تا به ایجاد رطوبت نرمی پوست شما یاری کند.

توجه داشته باشد که کرمی انتخاب بکنید که مشابه بوی عطر شما باشد. اما اجازه بدهید تا کرم نرم کننده به بهتر ی بوسیله پوست تان جذب شود. عطر را بر روی بدن بپاشید و اطمینان حاصل بکنید که در قسمت های مهم قرار گرفته است تا ماندگاری داشته باشد.

چنانچه پوست تان خشک است بعد از زدن کرم مرطوب کننده، خشک باقی می ماند؛ می بایست عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار بکنید ؛ زیرا پوست خشک عطر را می مکد و رایح آن را زودتر از بین می برد. طبیعتا بوهای تند بیشتر از بوهای ملایم ماندگاری دارد. پس در گزینش عطر خود دقت بکنید .

نکات فرد دی

• بعضی افراد عطری ویژه خود گزینش و استعمال می کنند. بدین ترتیب هر زمان، فردی بوی آن عطر را استشمام نماید ، یاد آن ها می افتد.

• عطر را به پشت گردن اسپری بکنید تا هر زمان که به موهای تان دست کشیدید بوی عطر بلند شود.

• چنانچه به هر دلیل ی از مصرف مستقیم عطر یا ادکلن خوش تان نمی آید، از شامپو بدن معطر لوسیونی با بوی مشابه مصرف بکنید .

• هرفردی ، محدوده ای از بو برای دارد که نسبتا به اندازه درازای دست است. هیچ کس نمی بایست بوی شما را حس نماید مگر اینکه وارد این محدوده شود.

• مچ دست ها را به نمالید. چون گرمایی که ایجاد می شود عطر را از بین می برد.

• نگـران فاسدبودن عطرها نباشید اولا که عطر بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضاء دارد. ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ می شود و روی عطرها لایه ای از روغن نقش می بندد./ پارسینه

  • ۹۵/۰۸/۰۷
  • امید جهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی